28 d’octubre 2008

Joel Joan es vesteix de dona per recrear el travesti alemany Von Mahlsdorf a 'Jo sóc la meva dona'


www.elperiodico.cat
22 octubre de 2008

Joel Joan, caracteritzat com la protagonista de 'Jo sóc la meva dona'.

EFE
BARCELONA
Joel Joan es vesteix de dona a partir del 24 d'octubre a la Sala Villarroel de Barcelona per interpretar Jo sóc la meva dona, un espectacle sobre el travesti alemany Charlotte von Mahlsdorf.

Sota la direcció de Marta Angelat, l'actor representa un espectacle de Doug Wright guardonat, entre d'altres, amb un Tony, el Drama Desk Award i un premi Pulitzer.

Jo sóc la meva dona explica la fascinació de l'autor, Doug Wright, per la vida de Charlotte von Mahlsdorf, un travesti alemany que encarna un dels drames europeus més destacats del segle XX.

Supervivent del nazisme i del comunisme

A diferència de molts dels seus contemporanis, Von Mahlsdorf va sobreviure a dos dels règims més opressius de l'època, el nazisme i el comunisme. Gràcies a la seva aportació com a col·leccionista al patrimoni cultural germànic, va ser distingit amb l'ordre alemanya del mèrit després de la caiguda del Mur.

L'últim tram de la seva vida va ser molt polèmic a causa de les acusacions de complicitat amb la Stasi, la policia secreta de la RDA.

L'espectacle es nodreix de les transcripcions de converses entre Wright i Charlotte von Mahlsdorf, així com de les cartes i els articles publicats sobre la seva vida i dels arxius de la Stasi.

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...