Comèdia francesa a 4 mans
publicat per
http://www.elpuntavui.cat
22 de juny de 2013
J. Bordes
Dimarts arrenquen al Poliorama les funcions de la comèdia
d'humor intel·ligent ‘La banqueta', el primer títol del cartell del Festival
Grec 2013
Hi havia una vegada dos músics que assajaven per a una gira
al Japó a la mítica sala de Schlern, un poblet idíl·lic dels Alps italians. Fa
vint anys que comparteixen banqueta: són dos pianistes que interpreten les
peces a quatre mans. En el procés d'assaig, salten les espurnes de dos talents
artístics que pateixen la dependència, l'un de l'altre. La banqueta es
representa des de dimarts i fins al 31 de juliol al Teatre Poliorama de
Barcelona. L'estrena oficial és el 2 de juliol, quan ja s'haurà celebrat la
inauguració del Festival Grec, sigui amb la festa popular del 30 de juny a
l'avinguda Maria Cristina o bé als jardins del Grec de l'1 de juliol.
A l'escena, una banqueta, al prosceni. El piano se situaria
a les primeres fileres de la platea. No hi és. Això ja delata que la peça no té
res de recital. L'única peça que sona són les Danses húngares i també es percep
la presència de l'esperit de Rostpòvitx, que també va treballar a Schlern.
Ricard Borràs és un gran defensor de la dramatúrgia veïna
francesa. Perquè sap conciliar l'humor més popular amb elements que fan que el
públic se senti intel·ligent. Ja va impulsar Variacions enigmàtiques,
d'Éric-Emmanuel Schmitt. Ara defensa el treball de Gérald Sibleyras, un autor
que, com Yasmina Reza o Schmitt, gaudeixen de l'èxit en la dramatúrgia
internacional. A Catalunya, és encara un desconegut. L'actor i productor, que
ha aconseguit portar la peça a escena gràcies a la implicació de petits
empresaris que hi han col·laborat, persegueix la utopia de convertir-se un pont
eficaç entre la dramatúrgia francesa a Catalunya i la catalana a França. De
fet, va estar a punt de debutar com a actor a París en un muntatge en francès,
que només li va impedir el rodatge d'una sèrie de televisió.
Paco Mir dirigeix, novament, el duet d'actors. És una peça
amb gags, amb uns personatges propers al clown però que deixen el somriure
gelat en algunes de les rèpliques, insinua. La banqueta esdevé un tercer
personatge en aquest conflicte musical.
publicat per
http://www.elpuntavui.cat
22 de juny de 2013
J. Bordes
Dimarts arrenquen al Poliorama les funcions de la comèdia
d'humor intel·ligent ‘La banqueta', el primer títol del cartell del Festival
Grec 2013
Hi havia una vegada dos músics que assajaven per a una gira
al Japó a la mítica sala de Schlern, un poblet idíl·lic dels Alps italians. Fa
vint anys que comparteixen banqueta: són dos pianistes que interpreten les
peces a quatre mans. En el procés d'assaig, salten les espurnes de dos talents
artístics que pateixen la dependència, l'un de l'altre. La banqueta es
representa des de dimarts i fins al 31 de juliol al Teatre Poliorama de
Barcelona. L'estrena oficial és el 2 de juliol, quan ja s'haurà celebrat la
inauguració del Festival Grec, sigui amb la festa popular del 30 de juny a
l'avinguda Maria Cristina o bé als jardins del Grec de l'1 de juliol.
A l'escena, una banqueta, al prosceni. El piano se situaria
a les primeres fileres de la platea. No hi és. Això ja delata que la peça no té
res de recital. L'única peça que sona són les Danses húngares i també es percep
la presència de l'esperit de Rostpòvitx, que també va treballar a Schlern.
Ricard Borràs és un gran defensor de la dramatúrgia veïna
francesa. Perquè sap conciliar l'humor més popular amb elements que fan que el
públic se senti intel·ligent. Ja va impulsar Variacions enigmàtiques,
d'Éric-Emmanuel Schmitt. Ara defensa el treball de Gérald Sibleyras, un autor
que, com Yasmina Reza o Schmitt, gaudeixen de l'èxit en la dramatúrgia
internacional. A Catalunya, és encara un desconegut. L'actor i productor, que
ha aconseguit portar la peça a escena gràcies a la implicació de petits
empresaris que hi han col·laborat, persegueix la utopia de convertir-se un pont
eficaç entre la dramatúrgia francesa a Catalunya i la catalana a França. De
fet, va estar a punt de debutar com a actor a París en un muntatge en francès,
que només li va impedir el rodatge d'una sèrie de televisió.
Paco Mir dirigeix, novament, el duet d'actors. És una peça
amb gags, amb uns personatges propers al clown però que deixen el somriure
gelat en algunes de les rèpliques, insinua. La banqueta esdevé un tercer
personatge en aquest conflicte musical.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada