publicat
per
El passat diumenge 20 d’octubre va quedar inaugurada la
novena edició del Concurs de Teatre Amateur de Sant Feliu de Guíxols. Després
de les paraules de la sra. Roser Descayre, directora de l’ATBE, i del sr. Joan
Alfons Albó, alcalde de la ciutat, el públic va assistir a la representació de
El diari d’Anna Frank, per part de la companyia Sala Cabanyes, de Mataró. Una
companyia amb una àmplia i reputada experiència en el món del teatre amateur
català, que va oferir una obra molt coral, però amb els papers destacats dels
protagonistes: Anna Frank i el seu pare, Otto Frank. L’actor Genís Mayola va
resoldre excel.lentment el paper de sr.
Frank, amb una perfecta vocalització, sempre creïble i molt natural. Mireia
Lorente va fer d’Anna Frank amb frescor i versemblança, amb canvis de registre
i una boníssima transició de nena a adolescent, tot i que en alguns moments
accelerava la vocalització i es feia difícil
la comprensió de tot el text. Destacables també les actrius Imma Gironès
i Marga Selva, en els papers de sra. Frank i sra. van Daan respectivament, que
van fer molt bona actuació, amb un bon nivell de vocalització i volum de veu, i
amb escenes intenses molt ben executades. Jaume Pagès i Xavier Giribés,
encarnant els senyors van Daan i Dussel, van estar constants i creïbles en els
seus papers respectius.
L’obra, dirigida per Joan Peran, s’emmarcà en un decorat
molt ben trobat, síntesi de l’escenari real dels fets històrics a Amsterdam,
funcional i claustrofòbic, com pretenia. La il.luminació, preciosa: la llum de
la làmpada, la llum de l’espelma, la
llum de les finestres laterals que impregnava l’escena de realitat. El vestuari
i la caracterització van ser una obra d’art, i la bona documentació va ajudar a
omplir les escenes de detalls que feien posar la pell de gallina: els tres petons,
les cançons de celebració, la decoració de la casa... Els textos en off de
fragments del Diari i la música del clarinet en directe també hi van afegir
sensibilitat i ajudaven connectar amb el que passava a escena.
Es podria millorar el ritme: en alguns moments l’escena es
tornava una mica lenta, de vegades ajudada per certa manca de vocalització o
volum de veu d’alguns dels actors, altres vegades pels canvis de decorat. Al
final, el públic, que havia seguit l’obra molt atent, va rebre la fiblada de la
vida, del què havia passat de veritat a
cada personatge, i va acomiadar l’elenc amb un llarg aplaudiment.
Una boníssima obertura de concurs, que seguirà el diumenge 3
de novembre a les 18:00 amb l’obra Variacions enigmàtiques, del Grup de Teatre
El Centre, de Llorenç del Penedès. Una
obra d’E. Schmitt “sobre diverses cares
de l’ésser humà: l’amor, la por, les il.lusions, les frustracions i la impossibilitat de conèixer algú
plenament”. A jutjar per les obres que
aquesta companyia ha presentat en altres edicions del concurs, la qualitat està
garantida.
Cristina Carrión
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada