30 d’octubre 2013

El diari d’Anna Frank inaugura el IXè Concurs de Teatre Amateur




publicat per

El passat diumenge 20 d’octubre va quedar inaugurada la novena edició del Concurs de Teatre Amateur de Sant Feliu de Guíxols. Després de les paraules de la sra. Roser Descayre, directora de l’ATBE, i del sr. Joan Alfons Albó, alcalde de la ciutat, el públic va assistir a la representació de El diari d’Anna Frank, per part de la companyia Sala Cabanyes, de Mataró. Una companyia amb una àmplia i reputada experiència en el món del teatre amateur català, que va oferir una obra molt coral, però amb els papers destacats dels protagonistes: Anna Frank i el seu pare, Otto Frank. L’actor Genís Mayola va resoldre excel.lentment  el paper de sr. Frank, amb una perfecta vocalització, sempre creïble i molt natural. Mireia Lorente va fer d’Anna Frank amb frescor i versemblança, amb canvis de registre i una boníssima transició de nena a adolescent, tot i que en alguns moments accelerava la vocalització i es feia difícil  la comprensió de tot el text. Destacables també les actrius Imma Gironès i Marga Selva, en els papers de sra. Frank i sra. van Daan respectivament, que van fer molt bona actuació, amb un bon nivell de vocalització i volum de veu, i amb escenes intenses molt ben executades. Jaume Pagès i Xavier Giribés, encarnant els senyors van Daan i Dussel, van estar constants i creïbles en els seus papers respectius.

L’obra, dirigida per Joan Peran, s’emmarcà en un decorat molt ben trobat, síntesi de l’escenari real dels fets històrics a Amsterdam, funcional i claustrofòbic, com pretenia. La il.luminació, preciosa: la llum de la làmpada, la llum de l’espelma,  la llum de les finestres laterals que impregnava l’escena de realitat. El vestuari i la caracterització van ser una obra d’art, i la bona documentació va ajudar a omplir les escenes de detalls que feien posar la pell de gallina: els tres petons, les cançons de celebració, la decoració de la casa... Els textos en off de fragments del Diari i la música del clarinet en directe també hi van afegir sensibilitat i ajudaven connectar amb el que passava a escena.

Es podria millorar el ritme: en alguns moments l’escena es tornava una mica lenta, de vegades ajudada per certa manca de vocalització o volum de veu d’alguns dels actors, altres vegades pels canvis de decorat. Al final, el públic, que havia seguit l’obra molt atent, va rebre la fiblada de la vida, del què havia passat de veritat  a cada personatge, i va acomiadar l’elenc amb un llarg aplaudiment.

Una boníssima obertura de concurs, que seguirà el diumenge 3 de novembre a les 18:00 amb l’obra Variacions enigmàtiques, del Grup de Teatre El Centre, de Llorenç del Penedès.  Una obra d’E. Schmitt “sobre diverses  cares de l’ésser humà: l’amor, la por, les il.lusions, les frustracions  i la impossibilitat de conèixer algú plenament”.  A jutjar per les obres que aquesta companyia ha presentat en altres edicions del concurs, la qualitat està garantida.

Cristina Carrión

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...