publicat
per
31/08/14
Jordi Bordes
Ivan campillo , en una imatge d'arxiu. Foto: RUANO.
Ivan Campillo és un actor passat a dramaturg que, amb Apunta
Teatre i les comèdies desbarrades, s'ha fet fort al Teatre Gaudí. Des d'aquest
estiu aposta per una divertida versió d'El somni d'una nit d'estiu, fent-se
seva la peripècia dels comediants amateurs, amb el lleó, el mur, Píram i Tisbe.
És un punt de partida interessant perquè, certament, ho tenen tot d'antiheroi
aquests personatges, tot bondat i estupidesa, però aquesta adaptació oblida el
principi vital de la comèdia: el ritme. Aquells punts d'humor es dilueixen i
perden l'eficàcia.
Losers o El crèdit, per citar dos títols contemporanis que
han arribat a la cartellera la temporada passada, van saber duplicar el temps
de representació respecte al text original. Van entendre que la fórmula no era
estirar les rèpliques ni l'escena, sinó fer-ne de noves. L'opció d'Apunta
Teatre és fer un encís de la veritable trama de l'original de Shakespeare
(introduint un quadre amb el follet Puck i Titània i les seves fades amb veus
en off) per fer entenedora la poca-soltada de posar un cap de burro al galant
dels comediants. Apuntalat només amb tres frases, apareix com una crossa que
enreda. Un altre element que sí que dóna joc és amagar entre la colla una noia
que es fa passar per noi per poder debutar al teatre. Això genera uns beneits
equívocs entre els altres membres de la companyia. Aquests malentesos podrien
haver estat el camí per apropiar-se la trama. L'entrada de les cançons sobta,
però des dels personatges maldestres agrada veure quan de sobte entonen bé (encara
que sigui errant la lletra). Moisès Maicas a Shakespeare on the Beat, en aquest
Grec, ja va demostrar que versàtil que és la trama d'El somni...
transformant-lo al ritme de hip hop.
Els còmics d'una nit d'estiu
Director: Ivan Campillo
Intèrprets: Ramon Godino, Quim Casas, Ivan Campillo, Sílvia
Forns i Víctor Genestar
Divendres, 29 d'agost (fins al 12 d'octubre) al Versus
Teatre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada