publicat per
20 abril de 2015
foto : Un dels espectacles que es va poder veure a la Mostra
d’Igualada. / CÈLIA ATSET
La 26a edició de la Mostra d’Igualada va tancar ahir amb un
gran èxit de participació: 32.500 persones (l’any passat hi van assistir 26.000
persones). La fira de teatre infantil i juvenil va superar totes les
expectatives i es planteja fer alguns canvis de gestió de cara a la pròxima
edició. “Els espectacles de carrer s’han desbordat de públic. L’any vinent
haurem de plantejar fer alguns espectacles de manera simultània perquè el
públic es pugui dividir o escollir escenaris més grans”, afirma Pep Farrés. Amb
una llarga trajectòria dins el sector amb els Farrés Brothers, Farrés s’ha
estrenat aquest any com a director de la Mostra d’Igualada. L’actor i director
teatral està més que satisfet amb l’èxit dels espectacles en sala, que han
aconseguit una ocupació del 83%.
Van tenir molt èxit les estrenes de Pinocchio (Comediants La
Baldufa), Where the leaves blow (Theatr Arad Goch) i En Jan Totlifan
(L’Estaquirot Teatre). Al carrer, van triomfar Txatarra,de Malas Compañías,
Taula per a 2, de la companyia CoLABse i Karoli l’home roda, del Professor
Karoli.
Un dels objectius d’aquest any era atreure el públic
adolescent. “Hem posat una primera llavor; és una feina a mitjà i llarg
termini. La demanda, però, hi és. Vam fer una taula rodona sobre per què el
públic jove no va al teatre. I un dels motius és que els teatres no programen
obres per a aquest tipus de públic. Els adolescents van al cinema i tenen un
munt de pel·lícules per a ells, però no passa el mateix amb els teatres. Ens
hem de posar les piles”, afirma Farrés. Entre les propostes adreçades al públic
jove, Farrés destaca la bona rebuda de part del públic i de la crítica dels
espectacles BR2 dels Brodas Bros, encarregats d’inaugurar la fira, i de Ricard
de 3r de la companyia À Trois Teatre.
El director de la Mostra està satisfet d’una de les novetats
d’aquesta edició: els itineraris. Per estructurar l’àmplia l’oferta que s’hi
podia veure (més de 100 representacions) i fer-la més fàcil de digerir, tant
per al públic general com per als 500 professionals que hi van assistir,
s’havien ideat quatre itineraris: “Ha sigut molt útil tant per als espectacles,
ja que si encertes l’edat tens més probabilitats que agradi, com per als
espectadors”.
Internacionalització
Farrés assegura que el fet de venir dels escenaris i no del
món de la gestió li ha permès treballar amb “molta intuïció” i copsar millor
les necessitats dels professionals. “A Igualada s’hi van poder veure moltes
propostes innovadores, amb nous formats, nous llenguatges i nova dramatúrgia”,
destaca el director de la Mostra d’Igualada.
Dos reptes de la 26a edició de la fira de teatre infantil i
juvenil eren la “internacionalització” i la “recuperació del mercat espanyol”.
Amb aquest objectiu, van venir professionals de França (15) i de Madrid (4).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada