20 d’abril 2015

La Mostra d’Igualada atreu 32.500 espectadors



publicat per
20 abril de 2015
foto : Un dels espectacles que es va poder veure a la Mostra d’Igualada. / CÈLIA ATSET

La 26a edició de la Mostra d’Igualada va tancar ahir amb un gran èxit de participació: 32.500 persones (l’any passat hi van assistir 26.000 persones). La fira de teatre infantil i juvenil va superar totes les expectatives i es planteja fer alguns canvis de gestió de cara a la pròxima edició. “Els espectacles de carrer s’han desbordat de públic. L’any vinent haurem de plantejar fer alguns espectacles de manera simultània perquè el públic es pugui dividir o escollir escenaris més grans”, afirma Pep Farrés. Amb una llarga trajectòria dins el sector amb els Farrés Brothers, Farrés s’ha estrenat aquest any com a director de la Mostra d’Igualada. L’actor i director teatral està més que satisfet amb l’èxit dels espectacles en sala, que han aconseguit una ocupació del 83%.

Van tenir molt èxit les estrenes de Pinocchio (Comediants La Baldufa), Where the leaves blow (Theatr Arad Goch) i En Jan Totlifan (L’Estaquirot Teatre). Al carrer, van triomfar Txatarra,de Malas Compañías, Taula per a 2, de la companyia CoLABse i Karoli l’home roda, del Professor Karoli.

Un dels objectius d’aquest any era atreure el públic adolescent. “Hem posat una primera llavor; és una feina a mitjà i llarg termini. La demanda, però, hi és. Vam fer una taula rodona sobre per què el públic jove no va al teatre. I un dels motius és que els teatres no programen obres per a aquest tipus de públic. Els adolescents van al cinema i tenen un munt de pel·lícules per a ells, però no passa el mateix amb els teatres. Ens hem de posar les piles”, afirma Farrés. Entre les propostes adreçades al públic jove, Farrés destaca la bona rebuda de part del públic i de la crítica dels espectacles BR2 dels Brodas Bros, encarregats d’inaugurar la fira, i de Ricard de 3r de la companyia À Trois Teatre.

El director de la Mostra està satisfet d’una de les novetats d’aquesta edició: els itineraris. Per estructurar l’àmplia l’oferta que s’hi podia veure (més de 100 representacions) i fer-la més fàcil de digerir, tant per al públic general com per als 500 professionals que hi van assistir, s’havien ideat quatre itineraris: “Ha sigut molt útil tant per als espectacles, ja que si encertes l’edat tens més probabilitats que agradi, com per als espectadors”.

Internacionalització

Farrés assegura que el fet de venir dels escenaris i no del món de la gestió li ha permès treballar amb “molta intuïció” i copsar millor les necessitats dels professionals. “A Igualada s’hi van poder veure moltes propostes innovadores, amb nous formats, nous llenguatges i nova dramatúrgia”, destaca el director de la Mostra d’Igualada.

Dos reptes de la 26a edició de la fira de teatre infantil i juvenil eren la “internacionalització” i la “recuperació del mercat espanyol”. Amb aquest objectiu, van venir professionals de França (15) i de Madrid (4).

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...