25 d’abril 2015

Una llibertat deliciosa



publicat per

L’Aula de Teatre celebra els seus trenta anys d’història. Per commemorar-ho s’ha programat aquest cicle per visualitzar alguns dels alumnes del centre que, passats els anys, han fet de les arts escèniques la seva professió.

Ruda Teatre presenten aquest espectacle de dramatúrgia pròpia que parteix d’una desena de contes de Clarice Lispector amb la dona com a protagonista. L’obra parla de la feminitat, el pas del temps, la transformació. La importància del cos, el maquillatge, els vestits, les sabates i el mirall. Els afectes i les relacions. El descobriment i la importància de la sexualitat. El que no ha gosat dir ningú l’autora ho fa dir als seus personatges.

Text: Clarice Lispector
Traducció: Núria Prats i Ruda Teatre
Adaptació teatral: Ruda Teatre
Direcció: Concha Milla
Actrius: Núria de Calella i Gemma Sangerman

"L'Aula em va enverinar de teatre la sang, el cor i la ment. Em va donar un mapa i una brúixola i em va ensenyar com fer-los servir tant a escena com al paper. Però sobretot em va mostrar les fonts inesgotables d'on beure per satisfer la meva set. L'Aula em va donar mestres, companys i experiències escèniques i vivencials inoblidables. El viatge a Mostar, a Bòsnia i Hercegovina, amb El somni d'una nit d'estiu en va ser la culminació. Només tinc paraules d'agraïment per l'Aula. Per a mi han estat 20 anys de suport i encoratjament. Gràcies i per molts, molts, molts anys més! Sou una mostra d'exemple i generositat, un far a la costa del Maresme!" Núria de Calella

"Recordar el meu pas per l'Aula em fa somriure amb agraïment i enfilar una pel·lícula d'imatges que bé em servirien per inventar un exercici de respirar paraules: començament, il·lusió, joventut, familiaritat, aprenentatge, veus, curiositat, joc... Per molt anys!" Gemma Sangerman

"Tinc un record gravat que m'ha acompanyat tota la meva vida: érem a classe de cos, amb el mestre, Pavel Rouwa, era l'última classe que fèiem amb ell i ens va dir 'El dia que sigueu famosos, que recolliu premis o que aneu pel món fent teatre no oblideu mai que l'Aula ha estat el vostre bressol’. I jo, honorant la seva memòria, guardo aquestes paraules al meu cor." Concha Milla

Organitza: Direcció de Cultura de l’Ajuntament de Mataró
30 anys de l'Aula / Fet a Mataró
Una llibertat deliciosa
Dissabte 25 d'abril
21 h
Can Gassol. Centre de Creació d’Arts Escèniques

5 euros

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...