Combatre la incertesa amb les eines disponibles. Els
professionals de les arts escèniques, com també altres sectors de l'àmbit de la
cultura, estan mobilitzats per tractar de donar una resposta conjunta a
l'actual situació de teatres tancats i cultura en viu hibernada. El 10 i 11
d'abril es va convocar una vaga per protestar per la falta de mesures
polítiques per al sector. La Generalitat ha presentat un pla de suport, però
els representants del col·lectiu reclamen als governs central i autonòmic
mesures concretes i profundes, com per exemple que les administracions paguin
les actuacions cancel·lades, l'accés dels artistes als subsidis d'atur i un
règim de treballadors intermitents seguint el model d'altres països d'Europa,
entre altres plantejaments. Parlem amb diferents professionals de l'escena
perquè ens expliquin com s'ho fan per teletreballar i com veuen l'actual
situació.
Una travessa permanent
“Cada dia movem els números, les dates”. David Selvas és
director i coordinador de la productora La Brutal. 'T’estimo si he begut'
–producció destacada amb Dagoll Dagom i T de Teatre– es va quedar a punt
d’estrena. També preparen el musical 'El màgic d’Oz': “Som un sector amb poc
múscul, però treballem en conjunt amb altres productores per intentar ajustar
la incertesa. El Grec serà molt important: segurament hi veurem les últimes
grans produccions”, conclou.
La necessitat d’una sala
“Érem al final del procés, i tot s’ha quedat penjat”. La
directora Daniela Feixas havia d’estrenar el 15 d’abril 'Serà el nostre secret',
obra documental creada amb els intèrprets Marta Montiel i Elies Barberà.
“Apunto idees, treballo amb el músic la banda sonora, però és impossible acabar
l’obra sense una sala”, remarca Feixas, i recorda: “No havíem recuperat els
nivells previs a la crisi del 2008, i encara no s’ha pres cap mesura pública en
suport del teatre”.
Assajos a distància
“Hi ha dies que assagem tres hores per videoconferència,
feina prèvia que pot substituir les lectures de les primeres setmanes. La
capacitat de concentració és una altra i, esclar, si no ho aixeques a un espai,
no es pot avançar”, explica Ramon Pujol, que protagonitzarà i coproduirà amb
Albert Triola la segona part de l’èxit 'Smiley', de Guillem Clua. “Ens preocupa
el futur. Si quan obrin teatres es limita l’aforament, les produccions no seran
viables”, lamenta.
+ info – publicat per
Per Manuel Pérez
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada