IMMA FERNÁNDEZ
BARCELONA
--D'un capítol de Rayuela, de Cortázar, se n'ha tret una celebrada obra jazzística. Hi actuen els músics de SwingSet, una cantant (Laia Porta), una actriu (Andrea Fantoni) i vostè. ¿Com se li va acudir?
--Cortázar era un erudit i amant del jazz, i a la meva obra apareixen les cançons que cita al capítol del Club de la Serpiente, que és molt teatral. Són peces de Louis Armstrong, Coleman Hawkins, Earl Hines... amb les quals s'explica la trama. És part de la història del jazz. Transcorre al París dels 50, que llavors era la capital del món; ara totes les ciutats són iguals.
--Els protagonistes de la seva obra són La Maga (Fantoni) i la música.
--Sí, en el context d'un grup d'immigrants bohemis, amb pretensions intel.lectuals i que busquen la llum, La Maga és la pedra filosofal, la saviesa de la terra.
--El 8 de gener canvia de registre i porta Mozart al Romea.
--És una obra basada en un text de Puixkin sobre el rumor que Salieri va enverinar Mozart.
--L'infundi va créixer i també va sortir a la pel.lícula Amadeus.
--Sí. Pel que sembla, Salieri, que va ser un gran músic, quan era al manicomi va dir, entre moltes animalades, que havia enverinat Mozart i va córrer l'infundi. A la meva obra actuen vuit cantants d'òpera, tres músics, Toni Sevilla, que fa de Salieri, i jo, de Mozart. S'escoltarà el Rèquiem i altres àries de tots dos.
--¿És veritat que Salieri envejava molt Mozart?
-- En vida, Salieri va ser més famós, però tenia enveja de la personalitat i genialitat de Mozart, que no feia còpies, no feia correccions; era com si Déu li dictés.
--Vostè i Sevilla van viure la fundació del Lliure. ¿Els agradaria tornar quan es reobri la sala de Gràcia?
--Sí, és clar. El Lliure té una gran oportunitat de cridar els que van fer possible aquesta sala.
--¿Què li desitja al teatre per al nou any?
--Que es descentralitzi i les obres puguin girar per tot el territori. Però cada vegada va a pitjor. En molts pobles estan desapareixent les sales i el teatre amateur.
BARCELONA
--D'un capítol de Rayuela, de Cortázar, se n'ha tret una celebrada obra jazzística. Hi actuen els músics de SwingSet, una cantant (Laia Porta), una actriu (Andrea Fantoni) i vostè. ¿Com se li va acudir?
--Cortázar era un erudit i amant del jazz, i a la meva obra apareixen les cançons que cita al capítol del Club de la Serpiente, que és molt teatral. Són peces de Louis Armstrong, Coleman Hawkins, Earl Hines... amb les quals s'explica la trama. És part de la història del jazz. Transcorre al París dels 50, que llavors era la capital del món; ara totes les ciutats són iguals.
--Els protagonistes de la seva obra són La Maga (Fantoni) i la música.
--Sí, en el context d'un grup d'immigrants bohemis, amb pretensions intel.lectuals i que busquen la llum, La Maga és la pedra filosofal, la saviesa de la terra.
--El 8 de gener canvia de registre i porta Mozart al Romea.
--És una obra basada en un text de Puixkin sobre el rumor que Salieri va enverinar Mozart.
--L'infundi va créixer i també va sortir a la pel.lícula Amadeus.
--Sí. Pel que sembla, Salieri, que va ser un gran músic, quan era al manicomi va dir, entre moltes animalades, que havia enverinat Mozart i va córrer l'infundi. A la meva obra actuen vuit cantants d'òpera, tres músics, Toni Sevilla, que fa de Salieri, i jo, de Mozart. S'escoltarà el Rèquiem i altres àries de tots dos.
--¿És veritat que Salieri envejava molt Mozart?
-- En vida, Salieri va ser més famós, però tenia enveja de la personalitat i genialitat de Mozart, que no feia còpies, no feia correccions; era com si Déu li dictés.
--Vostè i Sevilla van viure la fundació del Lliure. ¿Els agradaria tornar quan es reobri la sala de Gràcia?
--Sí, és clar. El Lliure té una gran oportunitat de cridar els que van fer possible aquesta sala.
--¿Què li desitja al teatre per al nou any?
--Que es descentralitzi i les obres puguin girar per tot el territori. Però cada vegada va a pitjor. En molts pobles estan desapareixent les sales i el teatre amateur.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada