31 d’octubre 2005

l'oponió a escena - 20 anys Maria Rovira

cap gros
31 octubre 2005
per Enric Hernàndez i Benito, llicenciat en art dramàtic

Esperançat aniversari feliç

Jo vaig fer el viatge. Vaig veure algues de mar movent-se al son de les onades; vaig veure nines; vaig veure seducció; vaig veure passió...; vaig veure animalons jugant; una parella que s’estimava...; vaig veure transformar-se la vida, en vaig sentir els batecs!... I no em va caldre res més que un xut de bona dansa en directe. Estic segur que dissabte passat va haver-hi gent que no va veure el mateix que jo, però amb la mateixa seguretat afirmaria que hi va veure altres coses, que també va fer el viatge. Un viatge de la mà d’una companyia que vol renéixer i que remprèn el vol d’una manera fabulosa.Si 00.00 és un tornar a començar després de vint anys no cal que tinguin por del futur, ja que és una peça d’una generosa riquesa visual que flueix executada a la perfecció per vuit ballarins (6 noies i 2 nois) fermament compenetrats que no en va deixen la seva empremta de suor, fruit de llur entrega, en recolzar-se a les parets d’un Monumental desitjós d’esclatar en un llarg i agraït aplaudiment.L’encertada selecció de l’espectacle d’aniversari també va incloure una màgica primera peça per a cinc ballarines i les seves variacions, un esperat solo de la directora que es va fer curt i tres bells duets. Tot amanit amb un fi i adequat vestuari; un rica il•luminació que creava espais i atmosferes dins l’espai buit; i una composició musical que ajudava a fer el viatge i a connectar amb les emocions de cada fragment (llàstima dels paràsits i els talls que es sentiren a la primera part). Cal destacar la força de la versió del Waltzing Matilda de l’últim duet, que fusionat amb la coreografia et transportava, i el missatge amagat dels darrers sons de mar, orenetes i gavines; sons de casa delerosos d’acollida.Gràcies, Maria, pel teu somni de fa 20 anys i enhorabona per aquest nou embrió; a tu i als/les ballarins/es. Merda.
Trànsit 20, de Maria Rovira.
Art Trànsit Dansa.
Teatre Monumental. Dissabte dia 29. 05

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...