22 d’octubre 2021

Votacions obertes als Premis Butaca, que es lliuraran a Mataró

 



 

L'adaptació teatral de 'Canto jo i la muntanya balla', favorita als Premis Butaca 2021 amb vuit nominacions

Mataró serà d’aquí a un mes la capital del teatre català. El Teatre Monumental acollirà la gala de lliurament dels Premis Butaca, els guardons de referència de les arts escèniques. Això serà el 15 de novembre. De moment es coneixen els nominats a les diferents categories i, el que és més important: està obert el període de votacions. Serà el segon cop que els premis es lliuren a la capital del Maresme.

 

L'adaptació teatral de la novel·la d'Irene Solà 'Canto jo i la muntanya balla', producció de La Perla 29, lidera les nominacions als Premis Butaca 2021. Millor muntatge teatral, millor direcció teatral (Guillem Albà i Joan Arqué), millor actriu de repartiment (Anna Sahún Martín) i millor composició musical (Judith Nedderman) són les principals categories que disputarà l'obra. Els muntatges 'De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda', 'El combat del segle', 'Les tres germanes', 'Mare de sucre' i 'M'hauríeu de pagar' són les altres produccions més destacades, amb cinc nominacions cadascuna.

 

Una trentena d'obres opten enguany als Premis Butaca, en una edició amb nominacions molt repartides. Fins a set espectacles competiran en l'apartat de Millor muntatge teatral: 'Canto jo i la muntanya balla', 'De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda', 'El combat del segle', 'Filumena Marturano', 'La cabra o qui és Sylvia?', 'Les tres germanes' i 'Mare de sucre'.

 

Falta en aquesta llista una de les obres aspirants més nominades en aquesta edició, 'M'hauríeu de pagar', que disputarà el guardó a Millor petit format a 'Història d'un senglar' (dues nominacions), 'Pruna' (dues) i 'El bon policía' (una).

 

Els grans noms de la direcció

Julio Manrique buscarà amb 'Les tres germanes' tornar a alçar el premi a Millor direcció teatral, que va endur-se en la passada edició per 'Jerusalem', i competirà en la categoria amb noms com Magda Puyo ('I només jo vaig escapar-me'), Israel Solà ('De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda'), Denise Duncan ('El combat del segle'), Clàudia Cedó ('Mare de sucre') i Guillem Albà i Joan Arqué ('Canto jo i la muntanya balla').

 

Les actrius que optaran al Premi Butaca són Andrea Álvarez ('Mare de sucre'), Clara Segura ('Filumena Marturano'), Emma Vilarasau ('La cabra o qui és Sylvia?') i Maria Ribera ('Solitud'), i els intèrprets masculins candidats al guardó són David Menéndez ('L'olor eixordadora del blanc'), .Enrico Ianello ('Filumena Marturano'), Joan Carreras ('Història d'un senglar') i Josep Julien ('Sandra').

 

I els actors i actrius de repartiment nominats són Albert Pérez ('M'hauríeu de pagar'), Carles Roig ('M'hauríeu de pagar'), Lluís Soler ('Les tres germanes'), Roger Casamajor ('Galatea'), Anna Sahún Martín ('Canto jo i la muntanya balla'), Àurea Màrquez ('M'hauríeu de pagar'), Maria Rodríguez ('Mare de sucre') i Mònica López ('De què parlem mentre no parlem de tota aquesta merda').

 

En l'apartat de Millor musical, competiran 'Balada per un home mort', 'Barcelona 24h', 'La filla del mar' i 'Mistela Candela Sarsuela', mentre que les obres nominades a Millor espectacle per a públic familiar són 'Camí a l'escola', 'El màgic d'Oz', 'Frank' i 'Sopa de pedres'.

 

El Millor espectacle de dansa se'l disputaran 'Hidden', 'Highlands', 'Jo, dona. A Lili Elbe' i 'Sonoma', mentre que aspiraran a les categories de Millor intèrpret -femení i masculí- de dansa Diego Sinniger ('Hidden'), Lisard Tranis ('Hidden'), Luis Martínez Gea ('Animal de sequia'), Federica Porello ('Highlands'), Lali Ayguadé ('Gizaki') i Lorena Nogal ('Sonoma).

 

+ info – publicat per : https://www.capgros.com/actualitat/mataro/votacions-obertes-premis-butaca-es-lliuraran-mataro_804441_102.html

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...