10 de setembre de 2006
Diversos ajuntaments catalans s'ofereixen per representar 'Lorca eran todos'
Redacció
Després que ahir mateix Badalona afegís una funció de Lorca eran todos a la que el Teatre Zorrilla ja tenia prevista el 23 de setembre, diversos ajuntaments catalans s'han solidaritzat amb Pepe Rubianes i s'ofereixen per programar l'obra. Almacelles (Segrià) acollirà el muntatge a mitjans d'aquest mes després d'una invitació presentada a l'actor i director per part de l'Associació Catalana de Municipis (ACM). També hi ha hagut ofertes per part dels consistoris de Vic (Osona), Roses (Alt Empordà) i Tordera (Maresme). A més, el regidor de Festes de Tarragona va oferir el Teatre Metropol d'aquesta ciutat per fer l'obra els dies que s'havia de fer al Teatro Español (del 19 al 24 de setembre), però, tal com avançava ahir l'AVUI, Pepe Rubianes té previst estrenar l'obra a Madrid, a l'Auditorio de CCOO, les mateixes dates. Més reaccions
Encara hi ha hagut més reaccions per la retirada de Lorca eran todos del Teatro Español de Madrid, propietat de l'Ajuntament de Madrid. El secretari general de Partit dels Socialistes de Madrid, Rafael Simancas, va afirmar ahir que les paraules de Rubianes a TV3 del gener passat li semblen "inacceptables, però no poden ser una coartada del PP per calmar les seves ànsies de censura". "Les llistes negres no formen part del tarannà dels madrilenys", va afegir Simancas, per qui "la societat madrilenya és molt gelosa de les llibertats, i aquest zel casa molt malament amb l'ànsia de censura del Partit Popular". Per tant, va demanar "més respecte al tarannà obert de la ciutadania madrilenya".
De signe ben contrari va ser les declaracions d'Ángel Acebes, a última hora de divendres. El secretari general del PP va dir que l'Ajuntament de Madrid "ha fet el que era correcte" en censurar l'obra dirigida per Rubianes. Acebes va mostrar el seu "suport" a l'alcalde, Alberto Ruiz-Gallardón, i va qualificar d'"absolutament inacceptables" les polèmiques declaracions de l'actor.
Redacció
Després que ahir mateix Badalona afegís una funció de Lorca eran todos a la que el Teatre Zorrilla ja tenia prevista el 23 de setembre, diversos ajuntaments catalans s'han solidaritzat amb Pepe Rubianes i s'ofereixen per programar l'obra. Almacelles (Segrià) acollirà el muntatge a mitjans d'aquest mes després d'una invitació presentada a l'actor i director per part de l'Associació Catalana de Municipis (ACM). També hi ha hagut ofertes per part dels consistoris de Vic (Osona), Roses (Alt Empordà) i Tordera (Maresme). A més, el regidor de Festes de Tarragona va oferir el Teatre Metropol d'aquesta ciutat per fer l'obra els dies que s'havia de fer al Teatro Español (del 19 al 24 de setembre), però, tal com avançava ahir l'AVUI, Pepe Rubianes té previst estrenar l'obra a Madrid, a l'Auditorio de CCOO, les mateixes dates. Més reaccions
Encara hi ha hagut més reaccions per la retirada de Lorca eran todos del Teatro Español de Madrid, propietat de l'Ajuntament de Madrid. El secretari general de Partit dels Socialistes de Madrid, Rafael Simancas, va afirmar ahir que les paraules de Rubianes a TV3 del gener passat li semblen "inacceptables, però no poden ser una coartada del PP per calmar les seves ànsies de censura". "Les llistes negres no formen part del tarannà dels madrilenys", va afegir Simancas, per qui "la societat madrilenya és molt gelosa de les llibertats, i aquest zel casa molt malament amb l'ànsia de censura del Partit Popular". Per tant, va demanar "més respecte al tarannà obert de la ciutadania madrilenya".
De signe ben contrari va ser les declaracions d'Ángel Acebes, a última hora de divendres. El secretari general del PP va dir que l'Ajuntament de Madrid "ha fet el que era correcte" en censurar l'obra dirigida per Rubianes. Acebes va mostrar el seu "suport" a l'alcalde, Alberto Ruiz-Gallardón, i va qualificar d'"absolutament inacceptables" les polèmiques declaracions de l'actor.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada