3 de setembre de 2006
Focus obre el Romea amb Tennessee Williams i el Villarroel amb Sondheim
Redacció
El director Xavier Albertí ha escollit la figura de Tennessee Williams, un dels dramaturgs nord-americans més importants del segle XX, per donar el tret de sortida de la temporada teatral de la productora Focus al Romea.
Tennessee, que es podrà veure al Romea del 5 de setembre al 15 d'octubre, es nodreix de fragments de les obres de l'últim període creatiu de Williams i d'episodis de la vida del dramaturg recollits en les seves memòries per fer-ne un retrat.
Albertí va explicar ahir a Barcelona que l'espectacle serveix per demostrar que Tennessee Williams "és un autor que creiem conèixer bé i desconeixem absolutament", sobretot el període que cobreix des de l'obra La nit de la iguana, del 1961, fins a la seva mort, el 1983.
El director català, que actua en l'obra al costat de Roser Camí, Nora Navas, Ricard Borràs, Jordi Collet i Mont Plans, ha assenyalat que el muntatge se centra en aquests anys "fecunds i fascinants, en què va donar el millor del seu art, tot i que la premsa i la crítica americana el va donar per mort".
En peces com En un bar d'un hotel de Tòquio o Advertència per a embarcacions petites, Williams va fugir del teatre més comercial per endinsar-se en un de caràcter més introspectiu que li servia com una mena de mirall per reflectir la societat.
Albertí ha hagut de reescriure els fragments de les obres de Williams, ja que no hi ha traducció al català, i trobar la sintaxi per unir les escenes amb referències a la vida del dramaturg.
La productora Focus ha aprofitat l'acte per presentar també els espectacles inaugurals d'altres teatres que gestiona a la ciutat: el Villarroel, que alçarà el teló amb el musical Merrily we roll along, i el Condal, que farà el mateix amb la comèdia Teràpies.
Merrily we roll along és una obra musical de Stephen Sondheim dirigida per Daniel Anglès que es veurà del 8 de setembre al 22 d'octubre i que reflexiona sobre la duresa del pas del temps.
Teràpies és una obra de Christopher Durang dirigida per Rafael Calatayud que posa una sèrie de personatges al límit i que està plena de situacions absurdes i ridícules. A l'obra hi participen Victòria Pagès i David Bagés, entre d'altres, i s'estrena el 8 de setembre.
Redacció
El director Xavier Albertí ha escollit la figura de Tennessee Williams, un dels dramaturgs nord-americans més importants del segle XX, per donar el tret de sortida de la temporada teatral de la productora Focus al Romea.
Tennessee, que es podrà veure al Romea del 5 de setembre al 15 d'octubre, es nodreix de fragments de les obres de l'últim període creatiu de Williams i d'episodis de la vida del dramaturg recollits en les seves memòries per fer-ne un retrat.
Albertí va explicar ahir a Barcelona que l'espectacle serveix per demostrar que Tennessee Williams "és un autor que creiem conèixer bé i desconeixem absolutament", sobretot el període que cobreix des de l'obra La nit de la iguana, del 1961, fins a la seva mort, el 1983.
El director català, que actua en l'obra al costat de Roser Camí, Nora Navas, Ricard Borràs, Jordi Collet i Mont Plans, ha assenyalat que el muntatge se centra en aquests anys "fecunds i fascinants, en què va donar el millor del seu art, tot i que la premsa i la crítica americana el va donar per mort".
En peces com En un bar d'un hotel de Tòquio o Advertència per a embarcacions petites, Williams va fugir del teatre més comercial per endinsar-se en un de caràcter més introspectiu que li servia com una mena de mirall per reflectir la societat.
Albertí ha hagut de reescriure els fragments de les obres de Williams, ja que no hi ha traducció al català, i trobar la sintaxi per unir les escenes amb referències a la vida del dramaturg.
La productora Focus ha aprofitat l'acte per presentar també els espectacles inaugurals d'altres teatres que gestiona a la ciutat: el Villarroel, que alçarà el teló amb el musical Merrily we roll along, i el Condal, que farà el mateix amb la comèdia Teràpies.
Merrily we roll along és una obra musical de Stephen Sondheim dirigida per Daniel Anglès que es veurà del 8 de setembre al 22 d'octubre i que reflexiona sobre la duresa del pas del temps.
Teràpies és una obra de Christopher Durang dirigida per Rafael Calatayud que posa una sèrie de personatges al límit i que està plena de situacions absurdes i ridícules. A l'obra hi participen Victòria Pagès i David Bagés, entre d'altres, i s'estrena el 8 de setembre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada