17 d’octubre 2006

Terrassa, centre productor

11 octubre 2006
El Teatre Alegria proposa cinc produccions pròpies i tres coproduccions
Josep Maria Codina
El Centre d'Arts Escèniques de Terrassa, l'Alegria, presenta cinc produccions pròpies, tres coproduccions i convidarà dues companyies en la primera temporada teatral del nou centre públic de producció i difusió per a tot Catalunya. En la nova programació s'aposta per "la incorporació de gent jove que té coses a dir, per produccions de mitjà format i de gent que ha vingut a buscar ajuda al centre de producció", segons va explicar el director Oriol Broggi.
Amb tot, dins la programació hi ha noms com Peter Brook, que dirigirà a finals d'octubre una obra sobre l'apartheid sud-africà, Sizwe Banzi est mort, i el text sobre l'avarícia i el poder del contemporani de Shakespeare Ben Jonson, titulat Volpone, que dirigirà Pep Pla.
La temporada arrenca els dies 13, 14 i 15 amb el Festival Escena Poblenou que porta a Terrassa sis espectacles de carrer basats en l'espai, el cos i l'humor barrejats en diferents disciplines teatrals. Altres espectacles que es podran veure seran Eden dirigida per Jordi Vilà i Michael Kohlhaas. Basada en una novel·la breu de Heinrich von Kleist, tracta sobre les injustícies institucionals. La conquesta del Pol Sud, ja a mitjans de juny i dirigida per Pau Miró, tractarà de les aspiracions d'uns joves del cinturó d'una gran ciutat, i a finals de març la comèdia de l'absurd de Miguel Mihura Tres sombreros de copa, dirigida per Víctor Álvaro, serà l'únic espectacle en castellà.
Pel que fa a les coproduccions, l'Alegria compta amb Ham, de Gemma Rodríguez, sobre la incomunicació de tres personatges que coincidiran en un mateix destí, i amb el ja tradicional espectacle de Nadal Postres de Nadal IV, aquest any dirigit per Agustí Humet i que comptarà amb un gran desplegament humà i musical damunt l'escenari.
La regidora de Cultura de Terrassa, Mercè Corbera, destaca l'important canvi en les propostes teatrals i l'esforç per a aquesta "excel·lent programació", al mateix temps que s'ha engegat el Centre d'Arts Escèniques, que, juntament amb els centres de Reus i Salt, representarà "un canvi en el moviment de la gent que va a veure teatre a Catalunya".