27 de setembre 2008

La productora Stage vol fer de l'IMAX un teatre de musicals



www.elperiodico.cat
17 de setembre de 2008

• La firma planeja una sala de 1.700 butaques però l'ajuntament desmenteix contactes
• 'La Bella y la Bestia' arribarà a Barcelona el pròxim febrer després del seu èxit a Madrid

Imatge del cine IMAX, que no ha tingut l'èxit esperat.

IMMA FERNÁNDEZ
BARCELONA

Al públic barceloní li agraden els musicals. Així es va constatar en el resum econòmic de la temporada passada, en què Mamma Mia! i Cabaret van liderar a distància el rànquing dels espectacles més vistos (30% de la recaptació total). La productora d'aquests dos èxits, Stage Entertainment, va anunciar ahir que està negociant amb l'Ajuntament de Barcelona la reconversió del cine IMAX, ubicat al Maremàgnum, en un teatre per a musicals amb capacitat per a 1.700 espectadors, segons va informar ahir la directora de l'empresa a Espanya, Julia Gómez. L'operació requeriria una transformació total de l'espai per ajustar-se a les necessitats dels muntatges de gran format.
"Hereu està encantat amb la idea perquè dinamitzarà la zona del Port barceloní. I els gestors de l'IMAX volen abandonar-lo perquè no els funciona", va declarar Gómez. Segons la seva opinió, el Barcelona Teatre Musical (BTM), que torna a acollir aquesta temporada Mamma Mia!,, no és el local idoni. "Al port, el teatre es podrà complementar amb una àmplia oferta de restauració i bars. És el lloc més adequat", addueix. No obstant, fonts de l'ajuntament van negar ahir que hi hagi hagut qualsevol conversa oficial o proposta presentada per la productora.
Segons la directiva de Stage, algun dels sis musicals de la cartellera barcelonina "patirà perquè en un any de crisi la gent escollirà més". Mamma Mia --que ha recaptat uns 45 milions d'euros, el 40% a Catalunya-- s'ha beneficiat aquest estiu de l'èxit de la pel.lícula que protagonitza Meryl Streep. "Ens ha ajudat molt", va declarar Gómez, que va mostrar la seva gran satisfacció amb el desembarcament de l'empresa a Barcelona el 2007. "Ha superat les nostres expectatives; entre Mamma mia! i Cabaret han sumat 400.000 espectadors, i el millor és que no han restat espectadors a les altres sales, sinó que hem creat un públic nou", va afirmar Gómez, que, en vista de l'èxit d'aquestes produccions en castellà, va descartar realitzar els muntatges en català.

CÀSTINGS
La companyia, especialitzada en franquícies d'èxits de Broadway i el West End londinenc, s'ha llançat també a la creació de musicals propis a Holanda i Alemanya, una experiència que confien portar a Espanya. De moment, al febrer arribarà a Barcelona, després del seu pas per la capital, el clàssic de Disney La Bella i la Bèstia, amb uns càstings per a un nou repartiment que s'iniciaran d'aquí a 15 dies. A Madrid, la setmana que ve obrirà les seves portes el High School Musical, l'última fita adolescent, que arribarà el 2009 a Barcelona.

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...