Pere Anglas és actor, guionista i director i autor de
teatre.
Ha dirigit a la Sala Beckett i a Sitges Teatre
Internacional. És autor d’una desena d’obres, entre les quals destaquen
Confidències (1998), Soledat (2001), Càmping (2011), Carles & Belisa (2014)
i la comèdia musical Ventafocs (2014). Ha sigut dialogista de la sèrie de TV3
El cor de la ciutat i cap de guionistes de programes de TVE, IB3 i Aragón
Televisión.
LLOC: Aula de Teatre de Mataró
DATES: Del 14 d'octubre 2015 al 3 de febrer de 2016
HORARI: Dimecres de 19 a 21 h
OBJECTIU DEL TALLER
Aquest taller està dissenyat com a un curs teòric i pràctic
d’iniciació a l’escriptura dramàtica. S’aportaran les eines necessàries perquè
l’alumne pugui escriure obres teatrals de creació pròpia. Es plantejaran
lectura i anàlisi textos, exercicis d’escriptura d’escenes i assajos amb
estructures bàsiques. La finalitat última és que l’alumne acabi el taller amb
una idea clara de com posar-se a treballar per convertir una idea embrionària original
en un text teatral per ser representat.
A QUI VA ADREÇAT?
Taller adreçat a majors de 16 anys que vulguin conèixer els
processos de l’escriptura dramàtica. També a professionals del teatre i a
professors d’institut que vulguin ampliar els seus coneixements creatius i
invertir-los després ja sigui a l’escenari o bé a l’aula.
EL TEMARI
Primera part del curs: Fonament teòric, lectura i anàlisi de
textos i
exercicis elementals d’escriptura.
Es recomanarà la lectura de textos teatrals d’autors moderns
i contemporanis
(Txèkhov, Pinter, Mamet, Belbel).
1. Introducció al text dramàtic
1.1. Diferències entre un text dramàtic i un text literari
1.2. Evolució del text teatral al llarg dels segles
1.3. Els gèneres teatrals
2. Els elements escènics fonamentals
2.1. L’argument
2.2. Acció i personatge
2.3. Representació i diàleg
3. Espai i temps
4. L’estructura dramàtica
4.1. Estructura externa: actes i escenes
4.2. Estructura interna: les tres parts
5. El conflicte
5.1. Obstacles
5.2. Conflicte extern
5.3. Conflicte intern: el subtext
6. La creació del personatge
6.1. La necessitat dramàtica
6.2. Protagonista, antagonista i secundari
6.3. L’actitud i el punt de vista
6.4. El comportament i la parla
6.5. El viatge de l’heroi
7. El diàleg i el monòleg
8. Les didascàlies
Segona part del curs: Escriptura d’un text teatral breu a
partir d’una idea o d’un tema aportats pel mateix alumne.
Més informació a: www.pereanglas.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada