25 d’agost 2008

Roger Pera s’estrena com a director amb l’obra ‘Quina Vida!’


www.capgros.com
22 agost de 2008

La comèdia es pot veure fins el 21 de setembre, de dimecres a diumenge, al Teatre Gaudí

per Salva Fernàndez
fotos Teatre Gaudí

Una imatge del muntatge
L’actor Roger Pera comença a fer els seus pinets en el món de la direcció junt a la jove productora Set d'Acció. L’obra ‘Quina Vida’, escrita originalment per Howard Korder, ha despertat l’interès del mataroní per posar-se darrera de l’escenari: “Em vaig sentir molt identificat amb el text quan el vaig llegir a una biblioteca de Londres i això em va empènyer a dirigir-la”. “Normalment un actor està esperant a casa a que el truquin per fer una feina, però en aquest cas em va interessar i per això vaig decidir fer una cosa que sempre havia tingut la intenció de fer”, afegeix. Si Pera no ha dirigit abans una peça, ha estat bàsicament per “falta de temps i perquè no m’atrevia a fer-ho, però ara és el moment de tirar-ho endavant i la veritat és que m’encanta dirigir i m’ho estic passant molt bé”. De cara al futur, l’actor i director té plans amb altres espectacles: “Al març si tot va bé dirigiré un musical”.

“L’obra parla de la por a créixer i el desengany que ens dóna la vida: de nens ens prometien de tot i després, quan se’t passa l’arròs, veiem que de tot el que volíem fer, hem fet poquíssimes coses”. Pera tenia “moltes ganes” d’explicar aquesta història sobre “personatges de la meva generació”. “Tot i això, no crec que sigui una obra per una sola generació, perquè tots hem passat per aquí i per les mateixes sensacions”, assegura. Pera reflexiona sobre el missatge de l’obra, i explica que davant el desengany “busquem culpables, ens fem preguntes i no trobem respostes”. Per això, destaca una frase d’una psicòloga que l’ha marcat: “La intel·ligència ens fa més tontos”. “I és cert, perquè com més capacitat tenim de raonar, acabem raonant tant que arribem a espatllar-ho tot; vivim amb molts problemes imaginaris i pocs de reals”. Pera destaca també sobre l’obra que remarca com “desaprofitem un regal únic com és la vida i que no sabem viure”. “Aquesta comèdia també toca molts aspectes com l’amistat, la infància i la nostàlgia” entre d’altres.

La mà d’en Roger

El text, original de Howard Korder, ha estat adaptat per Lluc Potrony, amb qui Roger Pera ha treballat per adaptar-lo a la seva visió. “Tant en el paper com en el muntatge hi ha coses meves, la meva vida està allà representada”. Per això, Pera ha “reforçat voluntàriament” aspectes de l’obra. Entre aquests retocs, el director remarca l’estil cinematogràfic que adopta ‘Quina Vida!’, amb crèdits inclosos, i també la banda sonora utilitzada: “és la de la meva vida”. L’obra, que es va estrenar a mitjan mes d’agost, ha tingut èxit de públic, un fet que encoratja encara més al director a tirar endavant. “La gent ha omplert gairebé sempre el teatre, i després surten i et comenten que s’ho han passat molt bé, els interessa el tema, et pregunten coses, se senten identificats... tot això et fa estar molt content”.

L'elenc d'actors que formen part en 'Quina Vida!' són: Pep Papell, Joan Franc Charansonnet, Joel Minguet, Estel Solé, Yaneys Cabrera, Gemma Badia i José Bailón.

Un dels millors dramaturgs moderns
Howard Korder (New York) està considerat un dels millors dramaturgs moderns. La seva obra 'Boy's Life' -Quina Vida!- va estar nominada al Premi Pulitzer l'any 1988. Entre les obres de Korder destaquen: ' Buscar i destruir' (Los Angeles Drama Critic's Award a la millor obra nova), 'Diversión' (Premi Heideman a la millor obra d'un acte), 'Nadie' (HBO Writer's Award) i 'Las Luces' (Premi Obie per l'escriptura teatral).

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...