20 de maig 2009

Joan Pera, transvestit de fruitera en el seu debut com a autor


www.elperiodico.cat
15 de maig de 2009

• L’actor ret homenatge a la seva mare al Condal amb ‘La Glòria del mercat’

Joan Pera, de fruitera en el nou muntatge del Teatre Condal.
Foto: TEATRE CONDAL
IMMA FERNÁNDEZ
BARCELONA

«La meva vida és el teatre. No tinc ni caps de setmana lliures perquè no sabria on anar. M’estimo més passar-me les vacances sobre un escenari». Així és la vida de Joan Pera, que, acabat El joc dels idiotes (a l’estiu anirà de gira), ens explica ara al Condal com era la vida, molt diferent, de la seva mare. Es deia Roser i tenia una botiga de comestibles en una època en què botiguers i clients es coneixien. Ens ho explica a La Glòria del mercat, obra que va suposar el seu debut com a autor i que ja va protagonitzar Núria Valls el 2007. Ara és ell qui es transvesteix –«¡com piquen les mitges!»– dirigit per Víctor Muñoz. «Ni me n’adono, que faig de dona. No faig veu atiplada ni res, només vaig vestida així. El meu personatge, que simula parlar amb els veïns i el seu marit, evoluciona al llarg de 20 anys. És una dona lluitadora, sarcàstica i sense pèls a la llengua», informa l’actor, que expressa les seves pors davant el canvi de registre. «Per primera vegada he de servir el text. És una funció sincera, com un sainet trist. No vull que sigui un drama però ho acaba sent».
També és una crítica a la deshumanització dels hàbits de la nostra societat. «Actualment la gent va al súper i no parla amb ningú. Jo sempre defensaré les relacions interpersonals». A ell li encanta anar al mercat. «Sé on he de comprar les millors fruites, verdures... Però la meva dona no vol que hi vagi perquè tots comencen a preguntar-me coses. I no acabem mai».

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...