La popular cantata de Carl Orff es
representarà al Teatre Tívoli fins al 26 de març amb una espectacular posada en
escena dissenyada per Carlus Padrissa
Quan sentim a parlar de La Fura dels Baus,
sempre pensem en posades en escena enlluernadores, amb xivarri i moviment,
color i acció. Sigui amb espectacles propis o adaptant obres importants del
repertori clàssic –en els últims anys La Fura ha aportat la seva visió
revolucionària al circuit internacional de l’òpera–, el grup teatral barceloní
sempre és sinònim d’impacte. I ara, durant deu dies, els tindrem de nou al
Teatre Tívoli amb la seva exitosa adaptació de Carmina Burana, la famosa peça
composta per Carl Orff el 1936 a partir d’una col·lecció de poemes medievals.
Carmina Burana no és ni una òpera ni un
oratori; tècnicament és una cantata –com les que componia Bach–, i la cantata
és fonamentalment un gènere litúrgic que no necessita escenificació. Però d’un
temps ençà, molts directors d’escena han fet esforços per donar una dimensió
teatral a oratoris com El Messies, de Händel, o alguns de Bach, com les
Passions. Tenint en compte que la Carmina Burana d’Orff és una peça profana, i
no religiosa, que s’adapti al teatre pot tenir més sentit fins i tot. A més, la
música és grandiosa i cèlebre, raó per la qual La Fura hi ha vist una
oportunitat d’or per crear un espectacle formidable.
Hi haurà projecció en vídeo, làsers, dansa,
efectes especials, un treball de vestuari fabulós i una dramatúrgia que
incidirà en els aspectes més dionisíacs de la música i de les lletres, que
cantaran, juntament amb el cor, els solistes Amparo Navarro i Beatriz Díaz
(sopranos), Jordi Domènech (contratenor), Josep-Ramon Olivé i Carlos Daza
(barítons) i Luca Espinosa (soprano i actriu). Serà una bacanal per als
sentits, fins al 26 de març al Teatre Tívoli. Les entrades ja estan a la venda.
Publicat per
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada