29 de març 2017

Els Premis de la Crítica reconeixen «Davant la jubilació» com a millor espectacle




Lluís Pasqual, Marta Angelat, Lluís Homar, Pere Riera o "Scaramouche", entre els premiats d'uns guardons molt repartits


La XIX edició dels Premis de la Crítica han destacat Davant la Jubilació com a millor espectacle de l'any. Dirigit per Krystian Lupa i cooproduïda pel Teatre Lliure i Temporada Alta, s'ha emportat el guardó en la categoria d'Espectacle en el decurs de la gala celebrada a l'Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona. Per la seva banda, Lluís Pasqual, ha obtingut el Premi de la Crítica a la direcció pel muntatge A teatro con Eduardo.

El premi a l'espectacle internacional ha recaigut en MDLSX de la companyia Motus, amb direcció d'Enrico Casagrande i Daniela Nicolò. En els guardons per als actors, l'actriu Marta Angelat ha estat reconeguda en la categoria d'Actriu principal pel seu paper a l'obra Davant la jubilació i Lluís Homar ha estat premiat en la categoria d'Actor principal pel muntatge El professor Bernhardi. Infàmia, de Pere Riera, ha aconseguit el Premi de la Crítica al Text més destacat i Lluïsa Cunillé, amb El professor Bernhardi, ha guanyat en la categoria de Dramatúrgia / Adaptació.

Anna Moliner ha obtingut el guardó a l'Actriu de repartiment per l'obra Infàmia, mentre que Lluís Villanueva ha estat distingit amb el Premi de la Crítica a l'Actor de repartiment pel seu paper a Caïm i Abel. En la categoria d'Il·luminació, l'obra guanyadora ha estat Un obús al cor (Quim Blancafort), mentre que el premi a l'Espai escènic ha recaigut en A teatro con Eduardo (Alejandro Andújar i Lluís Pasqual) i el de Vestuari ha distingit Scaramouche (Montse Amenós).

El Premi de la Crítica al Musical l'ha obtingut també Scaramouche, de Dagoll Dagom. Birdie, de l'Agrupación Señor Serrano, ha estat reconegut amb el guardó a les Noves Tendències i a Eines digitals (Vicenç Viaplana i Alberto Barberá), mentre que la companyia jove d'El despertar de la primavera s'ha emportat el premi Revelació, una producció que ha resultat guardonada també en la categoria de Teatre per a joves. Per la seva banda, Renard o el llibre de les bèsties ha resultat vencedor en Espectacle familiar. El Premi de la Crítica en la categoria de Sala ha recaigut en La Villarroel. En aquest enllaç, la relació completa de premiats.

En total, els espectacles més guardonats han estat Davant la jubilació, amb tres premis, seguits per diversos muntatges que han aconseguit dos guardons: A teatro con Eduardo, El professor Bernhardi, Infàmia, Scaramouche, Birdie i El despertar de la primavera. Els premis, organitzats per Recomana, s'han entregat aquest dilluns coincidint amb el Dia Mundial del Teatre i ha estat presentat pels periodistes culturals Anna Pérez Pagès i Toni Puntí i ha comptat amb l'actuació de la companyia Teatre Tot Terreny dirigits per Quimet Pla.

Durant la gala s'ha entregat també el Premi Gonzalo Pérez de Olaguer a tota una carrera o contribució significativa al teatre català a l'actriu Imma Colomer, co-fundadora del Teatre Lliure i de la companyia Comediants. L'actriu ha desenvolupat una carrera molt extensa tan en teatre com en cinema i televisió. Entre els seus treballs més recents, destaquen Qui bones obres farà (TNC), Afterplay (Teatre Lliure) o La màgia d'en Calders (Teatre Akadèmia).

Colomer ha manifestat que és "un honor rebre aquest premi. En aquesta trajectòria que premieu he tingut la sort de viure moments irrepetibles de la història del teatre català i n'estic orgullosa". L'actriu ha recordat la primera crítica que li van fer l'any 74, que la va fer somriure: "Amb la de noies ben semblants que hi ha pel carrer, han agafat a aquest 'petardo'. "Com podeu veure, el 'petardo' ha tingut la seva trajectòria", ha declarat, entre els aplaudiments del públic assistent als premis.

Publicat per
Foto de família amb els guanyadors dels Premis de la Crítica 2017 | ACN

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...