30 de novembre 2007

Bieito esdevé popular



www.avui.cat
27 de novembre de 2007

Calixto Bieito i la seva 'Plataforma', triomfadors dels Butaca celebrats a Mataró
CRISTINA FORÉS

El pavelló Teresa Maria Roca de Mataró es va transformar ahir a la nit en un cabaret a l'americana, amb taules rodones, estovalles blanques, pastissos i cava. Comencem la crònica a les 10 de la nit quan nominats, acompanyants i farandulers en general anem ocupant els nostres llocs. Encara no tenim ni idea de qui són els guanyadors, ni nosaltres ni ningú a banda de l'organització. Jo sóc aquí per fer-vos sentir una mica els seus nervis. O no.

La festa ha començat fa una hora amb un sopar a peu dret servit per Pep Salsetes, un veterà en saraus d'aquesta mena. El sopar els ha portat dues setmanes de feina, moltes hores de compra i una setmana per anar cuinant. "Ho fem tot nosaltres, tot és natural".

Començo parlant del menjar perquè tots estan menjant amb gana i afició. Serà difícil parlar de teatre, perquè se saluden els uns als altres i parlen de les seves coses. Començo per Hermann Bonnín, a qui feia a Madrid. "Marxem el dia 10, i comencem els assajos el 17", ens diu. Us recordem que va a dirigir el Don Joan, de Palau i Fabre. Intenteu entendre l'emoció que sent una persona a qui li agrada el teatre pel fet d'haver-se d'obrir pas entre gent com Sol Picó, Clara Segura, Albert Triola, Flavià, David Selvas, Gabi Flores, Carlota Olcina, David Bagès... 400 racions ha dit en Pep Salsetes! Ens aturem davant de Mar Ulldemolins, una nominada. "Esclar que em fa il·lusió, però tant és, ara, sortir o no. M'han nominat per Arcàdia que és una obra molt maca". Al seu costat hi ha Dafni Balduz, que també sortia a Arcàdia. "Et felicito", li dic. "No, a mi no, jo no he estat nominat". Veiem en Sergi López. "Jo sí, jo sóc un nominat oficial". És per El Laberinto del Fauno.

Han nominat Salvador, de Manuel Huerga. Carme Puig Antich hi ha volgut ser. "Jo hi seré sempre que es parli d'en Salva".

Ens criden per anar a la sala gran. Acaba d'entrar en Calixto Bieito amb la Roser Camí. Intenten sopar una mica, tot i les presses. Li pregunto si, surti o no, s'ha plantejat tornar a fer Plataforma ara que crearà més expectació. "No, tinc altres coses, altres fills que també m'estimo. La vam acomiadar a Finlàndia, va anar molt bé i ja s'ha acabat". La crònica també, ens apaguen els llums. Bieito s'emporta tres premis Butaca, que els atorga el públic. Se'ns ha fet popular.

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...