www.elperiodico.cat
23 de novembre de 2007
Joan Lluís Bozzo, ahir, a Girona.
Foto: JOAN CASTRO
MARTA CERVERA
BARCELONA
Director
Veterà de l'escena, acaba d'estrenar a Girona 'Boscos endins', un musical de Stephen Sondheim amb personatges de conte.
--Hi ha una gran oferta teatral aquesta temporada a Barcelona ¿Hi haurà rècord de públic?
--Es podria arribar al milió d'euros en recaptació setmanal de mitjana entre tots els teatres, tot un èxit. Fa anys que hi treballem.
--¿S'ha vençut la televisió?
--No té res a veure. El benestar del teatre és una qüestió de riquesa i de bons hàbits culturals. El teatre no triomfa en una societat culta i pobra
--Dagoll Dagom es renova amb cares televisives com per exemple la de Gisela.
--A la companyia hi ha una mica de tot, com sempre. Cantants veterans que aporten seguretat, tècnica i equilibri, i altres de menys rodats que vénen amb una il.lusió, energia, ingenuïtat i alegria particulars.
--En aquesta obra hi surten des de la Caputxeta Vermella fins al Llop i la Ventafocs. ¿A qui va dirigida?
--Engloba un públic molt ampli. És un conte fet a base de contes clàssics en què els personatges s'usen per fabular sobre una trobada de tots ells al bosc, el lloc a què recórren per fer realitat els seus desitjos. Boscos endins parla de viatges iniciàtics, dels misteris de la vida. És una obra per a adults, però els nens també poden disfrutar-la perquè té una doble lectura.
--¿Hi ha moralitat?
--Els adults aprendran que l'important de ser pare és acompanyar i guiar, i respectar el procés de creixement del fill. Els contes són explicacions que ajuden els nens en el trànsit cap a la maduresa. El pas d'aquesta etapa en què necessiten protecció a una altra en què surten de casa i s'enfronten sols als enemics, els misteris, les dificultats i els perills del món exterior.
--Ja ha dirigit molts musicals. ¿Quins desafiaments li planteja ara portar-ne a escena un com Boscos endins?
--És una obra molt complexa. El que més m'ha costat ha sigut fer una bona lectura perquè es tracta d'una peça misteriosa. El seu muntatge està ple de trampes. Té escenes molt curtes i una música tan bella com difícil. Ens ha costat molt a tots. Per sort, compto amb actors bons, gens ostentosos, que s'ajusten al personatge sense impostar.
23 de novembre de 2007
Joan Lluís Bozzo, ahir, a Girona.
Foto: JOAN CASTRO
MARTA CERVERA
BARCELONA
Director
Veterà de l'escena, acaba d'estrenar a Girona 'Boscos endins', un musical de Stephen Sondheim amb personatges de conte.
--Hi ha una gran oferta teatral aquesta temporada a Barcelona ¿Hi haurà rècord de públic?
--Es podria arribar al milió d'euros en recaptació setmanal de mitjana entre tots els teatres, tot un èxit. Fa anys que hi treballem.
--¿S'ha vençut la televisió?
--No té res a veure. El benestar del teatre és una qüestió de riquesa i de bons hàbits culturals. El teatre no triomfa en una societat culta i pobra
--Dagoll Dagom es renova amb cares televisives com per exemple la de Gisela.
--A la companyia hi ha una mica de tot, com sempre. Cantants veterans que aporten seguretat, tècnica i equilibri, i altres de menys rodats que vénen amb una il.lusió, energia, ingenuïtat i alegria particulars.
--En aquesta obra hi surten des de la Caputxeta Vermella fins al Llop i la Ventafocs. ¿A qui va dirigida?
--Engloba un públic molt ampli. És un conte fet a base de contes clàssics en què els personatges s'usen per fabular sobre una trobada de tots ells al bosc, el lloc a què recórren per fer realitat els seus desitjos. Boscos endins parla de viatges iniciàtics, dels misteris de la vida. És una obra per a adults, però els nens també poden disfrutar-la perquè té una doble lectura.
--¿Hi ha moralitat?
--Els adults aprendran que l'important de ser pare és acompanyar i guiar, i respectar el procés de creixement del fill. Els contes són explicacions que ajuden els nens en el trànsit cap a la maduresa. El pas d'aquesta etapa en què necessiten protecció a una altra en què surten de casa i s'enfronten sols als enemics, els misteris, les dificultats i els perills del món exterior.
--Ja ha dirigit molts musicals. ¿Quins desafiaments li planteja ara portar-ne a escena un com Boscos endins?
--És una obra molt complexa. El que més m'ha costat ha sigut fer una bona lectura perquè es tracta d'una peça misteriosa. El seu muntatge està ple de trampes. Té escenes molt curtes i una música tan bella com difícil. Ens ha costat molt a tots. Per sort, compto amb actors bons, gens ostentosos, que s'ajusten al personatge sense impostar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada