28 de novembre 2007

El fenomen de 'High School' arriba a Espanya com a musical juvenil



www.elperiodico.cat
21 de novembre de 2007



• La gira passarà pels escenaris de més de 35 ciutats i arribarà a Barcelona el gener del 2009

• L'obra, amb un pressupost d'entre dos i tres milions, comptarà amb una orquestra en viu

Els actors de la versió nord-americana del musical High School, en un moment de l'obra. MÉS INFORMACIÓ
42 MILIONS DE TELEESPECTADORS ALS EUA I EUROPA
OLGA PEREDA
MADRID
Una noia simpàtica i intel.ligent. Un noi guapo i líder. Una egocèntrica. Una empollona. Un pijo enamorat de la moda juvenil. I petons castos als passadissos. Benvinguts al món dels instituts made in USA. L'any que ve aterrarà a Espanya High School, el musical basat en una pel.lícula de televisió que s'ha convertit en el màxim fenomen mundial de l'entreteniment per a adolescents. La gira espanyola --que compta amb un pressupost d'entre dos i tres milions d'euros-- durarà un any i mig i passarà per més de 35 ciutats. A Barcelona hi arribarà el mes de gener del 2009. Les entrades encara no estan a la venda.
Originàriament, High School Musical és una pel.lícula per a televisió produïda per Disney Channel el gener del 2006. L'èxit va ser tan aclaparador que se n'ha elaborat una segona part. Davant un fenomen com aquest, la productora Stage Entertainment España va decidir convertir la pel.lícula en un musical, com ja s'ha fet als EUA. Els directius van optar per emprendre una gira per diferents ciutats en comptes de quedar-se durant diversos mesos als grans teatres de Barcelona o Madrid. És la millor manera de recuperar els diners invertits i, a més, així ho demana el públic, segons va explicar ahir a Madrid la directora executiva de la productora, Julia Gómez.

FILOSOFIA DELS EUA
La filosofia de la trama de High School és clarament nord-americana, però el que s'explica al musical és traslladable a qualsevol país. "És una història universal", va afegir la responsable de la productora, que va confessar haver superat ràpidament l'escepticisme que li va provocar traslladar a Espanya una obra amb un segell nord- americà tan definit.
Com tota obra Disney, el missatge de l'obra és que la vida val la pena, que l'amistat verdadera existeix i que no hi ha res millor que la bondat. "En un món on prima l'individu, High School parla del treball en equip i de la sensació que tenen les persones de sentir-se recolzades pel seu grup", va comentar el director artístic, Ariel del Mastro.
La directora executiva de la productora va destacar que, de cara al desembarcament a Espanya, el musical necessitava saba nova. És a dir, actors que no estiguessin bregats en altres espectacles i que oferissin un aire fresc a l'escenari. L'objectiu, va afegir, és que els protagonistes connectin amb un públic majoritàriament jove. Per això, tots ells tenen entre 15 i 22 anys. "És increïble. Tenen una energia que les persones de 30 no tenen encara que siguin actors excel.lents", va postil.lar el director artístic.

CÀSTING GAIREBÉ TANCAT
L'equip artístic de High Musical està a punt de tancar el càsting, per al qual es van presentar unes 5.000 persones. Totes les cançons han estat traduïdes de l'anglès al castellà, amb l'objectiu de connectar millor amb el públic espanyol.
El director musical de l'obra, Santiago Pérez, va destacar que els temes són "més rics" que els de la pel.lícula. "Tindrem una orquestra en viu. La música és un element molt divertit. I hi ha més cançons que en la pel.lícula", va assenyalar Pérez.

El pipican del Pati del Café Nou

La tarda vespre del divendres 1 de novembre vaig estar a punt de ser agredit (no sé si és la paraula correcte) per un gos mentre el propieta...