Aquesta és la quarta temporada que Els Pirates
Teatre capitanegen el Maldà. Després d’un curs “esperançador”, en què van
aconseguir 12.500 espectadors, creuen que han consolidat la seva proposta i han
assegurat la continuïtat de l’hiperactiva sala del Gòtic, que també va superar
les 300 funcions. Per això la temporada 2016-17 salpa amb un rumb encara més
definit en la defensa dels espectacles de nova creació: 11 de les 19 produccions
que tindran en cartell són creacions originals.
L’altre segell que defineix el Maldà és el
suport a les companyies, i no només aixoplugant-les. Aquest any fins i tot
produiran dos espectacles al marge d’Els Pirates -el seu muntatge, El somni
d’una nit d’estiu, el faran a La Seca per qüestions d’espai-: Les dones sàvies,
una versió de la comèdia de Molière amb només dos actors (Enric Cambray i
Ricard Farré) i Clara Segura, que debuta en l’assessoria de direcció, i Barbes
de balena, un espectacle multidisciplinari que recula fins a la primera dona
llicenciada en medicina de l’Estat per parlar de les cotilles que encara
pateixen les dones modernes. També hi passaran Les Antonietes, amb un
espectacle més recollit que les seves últimes estrenes i que suposa el debut
d’Oriol Tarrasón a l’autoria, amb una disputa matrimonial titulada Mambo.
La temporada ha arrencat amb la recuperació
d’un títol de Parking Shakespeare, Les males persones, una versió lliure d’ Els
bandits, de Schiller, que havia escrit i dirigit Carles Mallol. Però els
Parking també faran al Maldà el seu nou espectacle d’hivern. Serà Déu és
bellesa, un muntatge col·lectiu i una reflexió sobre l’art i el paper de
l’artista que dirigirà Alícia Gorina. Entre les reposicions d’espectacles que
van tenir èxit l’any passat hi ha Estranha forma de vida, sobre Fernando
Pessoa; l’espectacle de teatre de gest Vremya Musei, i l’exquisit i premiat El
llarg dinar de Nadal, de la Ruta 40.
També hi haurà lloc per a textos de grans
autors. Des d’una revisió del Conte de Nadal de Dickens ( Conte de Tots Sants,
de Jofre Bellés) fins a una obra de l’autor alemany viu més representat, Roland
Schimmelpfennig, Peggy Pickit, dirigida per Moisès Maicas. Marilia Samper
dirigirà el Vernissatge de l’escriptor i president txec Václav Havel en el
cinquè aniversari de la seva mort i el 40è del moviment civil que va liderar,
Carta 77. És destacable que el Maldà s’entesti com pocs a construir
programacions intergeneracionals. Aquí destaca el nom de Ramon Madaula, que
torna a la dramatúrgia i la direcció amb el tàndem actoral de Marc Rodríguez i
Josep Julien. “Escric per no anar al psicòleg -diu Madaula-. Per fer-me
preguntes. I aquí la pregunta és: «Una bona amistat, què pot resistir?»”
Que el Maldà es consolida també ho demostra el
fet que es mantinguin els cicles matinals de diumenge -de rondalles
mallorquines i de música antiga i xocolata-, així com el Maldà en Dansa. A més
del musical de creació Per si no ens tornem a veure, en què Alícia Serrat i
Marc Sambola s’han inspirat en les comèdies romàntiques clàssiques, els dilluns
tornaran els cabarets, ja sigui amb un homenatge a Liza Minnelli, el titella
musical de Missis Brownie o Oriol Genís, que donarà vida a un cantant melòdic
d’èxit prehistòric.
Publicat per
12 de setembre de 2016
Les Antonietes presentaran Mambo, el primer
text signat per Oriol Tarrasón. / LES ANTONIETES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada