01 de desembre 2014

Temporada Alta consolida el seu trampolí d’internacionalització i intercanvi



publicat per
26 de novembre de 2014

El festival Temporada Alta va acollir durant la Setmana de Creació Contemporània 70 professionals provinents de 12 països diferents que des del 20 al 23 de novembre han pogut veure una dotzena d’espectacles entre els quals destacaven 8 projectes de creació catalana. La dansa ha estat la disciplina predominant durant aquests 4 dies d’intensa programació amb 7 propostes, algunes de les quals estaven incloses dins de la tercera edició del cicle #FF80. El Canal, Teatre de Salt, Auditori de la Mercè, Església de Sant Domènech, Teatre Municipal de Girona, Sala La Planeta i el Casino de Girona han estat els espais escènics que, repartits entre Girona i Salt, han acollit totes les propostes.

Aquest cap de setmana, el festival també ha acollit la 4a Trobada de Programadors, una proposta que compta amb el suport de l’Institut Ramon Llull, i que s’encara a professionals nacionals i internacionals del sector de les arts escèniques que visiten Girona per conèixer què es fa a Catalunya. La trobada d’enguany ha tingut un doble objectiu: d’una banda, el d’organitzar activitats professionals per presentar-hi les darreres propostes d’artistes nacionals amb l’objectiu de posar en contacte programadors i creadors i, de l’altra, afavorir possibles coproduccions i programacions de caire internacional. La Trobada de Programadors ha congregat professionals vinguts de 12 països Europeus i Sud-americans: França, Itàlia, Portugal, Holanda, Anglaterra, Àustria, Argentina, Colòmbia, Brasil, Alemanya, entre d’altres.  El Théâtre Ôdeon de París, el Festival Foreign Affairs de Berlín, el Festival di Napoli o la Scène Nationale La Filature de Milhouse eren algunes de les reconegudes institucions en arts escèniques que han viatjat a Girona per veure el mercat nacional. “El públic de Nàpols ha sentit a parlar molt bé de les arts escèniques catalanes, sobretot en matèria de dansa, però no n’hem programat mai cap i no és habitual. El festival Temporada Alta ens permet l’accés a aquesta disciplina i així poder veure  la forma de treballar dels coreògrafs catalans i contractar bons espectacles” afirmava Gaia Silvestrini, programadora del Festival de Nàpols, que assistia al festival per primera vegada. També era el cas de Mariana Bellotto, vinguda de la Central de Creación d’Argentina que valorava l’experiència com a “molt enriquidora i totalment recomanable a tots els professionals del sector de les arts escèniques a nivell internacional”. També van assistir 30 professionals del país entre els quals destacaven festivals i institucions com el Mercat de les Flors, el Teatre Nacional de Catalunya o FiraTàrrega. La Setmana de Creació Contemporània va cloure el diumenge 23 després de la representació de l’espectacle de Jan Fabre. Durant el transcurs del dia els artistes i programadors es van reunir als Jardins de la Mercè de Girona amb la finalitat de posar en contacte directe els artistes que havien presentat les seves propostes i els programadors per facilitar possibles coproduccions o contractacions. Entre els espectacles programats, destacava l’obra d’artistes internacionalment reconeguts com Angélica Liddell, encarregada d’obrir la Setmana de Creació Contemporània el dia 20. L’artista més transgressora del panorama europeu va presentar una revisió rupturista de Tandy, un personatge de l’Amèrica profunda nascut dels relats de Sherwood Anderson; l’italià Romeo Castellucci visitava per primera vegada Girona amb l’espectacle Juli Cèsar. Trossos (Julio Cesare. Pezzi Staccati); i Jan Fabre coreografiant a Cédric Charron en l’espectacle Espera, espera, espera, …(pel meu pare), Attends, attends, attends….(pour mon père), una carta dedicada al pare fidel amb clares referències a les principals obsessions del creador belga: la vida en tensió i la por a la mort, la força bestial de la vida que agonitza. Monstres, de Xavier Bobés, i Los Esqueiters, la darrera producció de Nao Albet i Marcel Borràs, han estat algunes de les propostes catalanes presentades a les jornades d’aquest cap de setmana, que s’han barrejat amb les d’artistes de fora de Catalunya amb tirada internacional, com Fla.Co.Men d’Israel Galván, que amb el seu nou espectacle de flamenc d’avantguarda va aconseguir fer alçar de la cadira tota la platea del Teatre Municipal de Girona. La Setmana de la Creació Contemporània també ha coincidit amb la 3a edició del projecte #FF80, un cicle que el festival organitza conjuntament amb El Graner, espai de creació de la dansa i les arts del moviment vinculat al Mercat de les Flors, dedicat a la internacionalització de la dansa. La programació del cicle, formada per El Conde de Torrefiel, La Veronal, Aimar Pérez Galí, María Campos Arroyo, Pere Faura i Lali Ayguadé, es complementava amb la trobada de joves coreògrafs nacionals nascuts als voltants de l’any 80. Una vintena d’artistes s’han reunit durant tota la setmana en una masia propera a Girona per intercanviar punts de vista sobre la seva manera de treballar i entendre la dansa.

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...