21 d’abril 2011

La Fira Mediterrània de Manresa genera un fort impacte econòmic al territori



Per cada euro invertit se'n retornen vuit al territori, segons un estudi de la Fundació Universitària del Bages

Per cada un dels euros que s’inverteixen en la Fira Mediterrània de Manresa se’n retornen vuit al territori pel fort impacte econòmic que genera aquest esdeveniment a la capital del Bages. Aquesta és una de les moltes conclusions positives que s’extreuen d’un estudi de percepció i impacte econòmic realitzat per la Fundació Universitària del Bages (FUB) que va analitzar la celebració de la Fira durant l’any 2010. Aquest treball també destaca que la Fira Mediterrània de Manresa és "notòria, coneguda i ben valorada pel públic", segons ha subratllat el coordinador de l’estudi, Marc Bernadich.
"La cultura genera impacte econòmic i cal explicar-ho", aquesta és una de les afirmacions que destaca el director del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana (CPCPTC) i alhora nou president del comitè Executiu de la Fundació Fira Mediterrània de Manresa, Lluís Puig. Aquesta afirmació la fa després de comprovar les dades positives d’impacte econòmic que genera la Fira Mediterrània a la comarca del Bages.

Fira ben valorada
La valoració que realitzen els enquestats després d’haver assistit a la Fira Mediterrània de Manresa supera amb escreix les expectatives inicials. El 91% de les persones que van venir a Manresa per la Fira l’any passat, recomanarien l’experiència. Una de les dades més destacades de l’estudi és que per cada euro invertit l’any passat se’n van generar vuit de retorn al territori immediat de la ciutat de Manresa i de la comarca del Bages. L’estudi assenyala que els manresans van gastar de mitjana 17 euros, els habitants de la resta de la comarca, 21 i els visitants de fora del Bages 24’6.

Coneixement del territori
Segons l’estudi de la FUB, els espectacles de l’edició 2010 de la Fira van tenir un públic que se situaria entre les 88.217 i les 107.368 persones, de les quals 32.297 van venir de fora de la comarca del Bages. L’estudi també deixa clar que les persones que coneixen la Fira la ubiquen a Manresa de forma automàtica, un aclaparador 98%. Pel que fa a la valoració general, els enquestats indiquen que, tot i que les expectatives són altes en general, la Fira Mediterrània és més valorada en el record, a posteriori, que abans o durant la seva celebració.

Molts enquestats
Per tal de realitzar l’estudi, la FUB va realitzar 716 enquestes, "una xifra molt superior a les que es realitzen normalment per elaborar aquest tipus de treball", segons ha manifestat el coordinador de l’estudi, Marc Bernadich. Per tal de dissenyar les preguntes a incloure a l’enquesta, la FUB va entrevistar prèviament diferents agents culturals externs a l’organització, majoritàriament de fora de la ciutat de Manresa. Els resultats de l’estudi que va realitzar la FUB el 2010 són complementats pels extrets dels treballs realitzats per la Universitat de Deusto, que se centra en l’impacte induït estrictament en la indústria artística i cultural, i la Diputació de Barcelona, que analitza l’impacte dels visitants de la Fira en el sector turístic de Manresa.

publicat per
Crles Jódar / Manresa
http://www.lamalla.cat
14 abril de 2011

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...