Bàrbara Mestanza, Les Impuxibles, Denise Duncan i el txec
Jaroslav Rudiš, al cartell de la sala del Poblenou per a la tardor
Denise Duncan torna a incidir en la denúncia contra el
racisme a ‘El combat del segle’
El director de la Sala Beckett, Toni Casares, sempre
parla que no interessen tant obres puntuals que poden ser de molt èxit, com
trajectòries de les autories. Per això, es pot parlar de coherència en la
programació de tardor quan repeteixen Les Impuxibles (Suite TOC núm 6 va
ser una peça que va exhaurir localitats de seguida i que ha tingut de les
millors acceptacions de la seva trajectòria). Aquesta tardor tornarà
també Bàrbara Mestanza (membre de The Mamzelles) i s’estrenarà la producció
prevista per al Grec de Denise Duncan, l’autora resident de la temporada
passada. La Beckett dona segones oportunitats a autories emergents tot
sumant a la seva llista noves autories que inicien relació amb aquesta sala.
Mestanza va fer un solo desmitificant l’univers de Disney: Pocahontas
o la verdadera historia de una traviesa, el 2018, durant només tres
setmanes. Poques setmanes abans havia estrenat La mujer más fea
del mundo, en què la crítica era a l’ideal de bellesa arquetípic i la buidor
de l’estètica. Ara presenta Todas las flores, el treball de companyia
resident amb sis actrius en escena.
Duncan estrenarà El combat del segle, que la
Covid ha traslladat al De Grec a Grec. L’autora reincideix en el racisme
(després de Negrata de merda) per la manera de lluitar del boxejador
Jack Johnson (1878-1946), que se’l va titllar de covard perquè estava sempre
a la defensiva fins que detectava un error del contrincant. La polèmica per
ser el primer negre a obtenir el títol mundial de pesos pesants el va fer
abandonar el seu país i, fins i tot, deixar-se vèncer per poder tornar-hi.
Final del Fabulamundi
Avinguda Nacional, del dramaturg txec Jaroslav
Rudiš, és la culminació del projecte internacional de creació escènica
Fabulamundi, Playwriting Europe. La Beckett en forma part conjuntament
amb teatres d’Alemanya, Àustria, França, Itàlia, Polònia, la República Txeca
i Romania. A l’obra, Vandam (Josep Julien) és un heroi, un guerrer, que té
una opinió sobre tot. La política. Les dones. El món. El 1989, a Praga, va marxar
per l’avinguda Nacional, on el 17 de novembre va tenir lloc una manifestació
que va portar a la caiguda del règim comunista a l’antiga Txecoslovàquia.Ara,
la seva segona casa és el bar Severka, on discuteix de política, on renega,
on a vegades aixeca el braç dret, evocant la salutació dels romans, o trenca
les dents d’algú i dona lliçons sobre la vida.
LA XIFRA
97%
d’ocupació
va obtenir la proposta de Les Impuxibles a la sala de dalt.
L’anterior treball de Mestanza (‘Pocahontas’) va arribar al 73%
+ info – publicat per
J. Bordes – Barcelona
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada