24 de febrer 2011

'Hair' retreu a l'Agència de Salut que no l'informés abans d'amenaçar-los amb una sanció

Les autoritats els adverteixen per fumar a l'escenari
"A Nova York es riuen de nosaltres", lamenta el director de l'obra

Els responsables del musical Hair, Love & Rock Musical han retret a l'Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) que no es posés en contacte amb ells abans d'alertar-los per escrit que s'exposaven a una sanció per fumar a l'escenari, i han assenyalat que seguiran encenent els cigarrets perquè no contenen tabac.

"Ens sap greu la falta de delicadesa de l'agència", ha afirmat en roda de premsa el director de producció del musical, Roger Peña, que ha considerat que hauria d'haver contactat amb ells abans d'amenaçar-los amb una multa d'entre 601 i 10.000 euros per incompliment de la llei antitabac, arran de la denúncia d'un espectador.

Els responsables de l'obra i el Teatre Apolo respondran a la comunicació de l'ASPB d'aquí a "tres o quatre dies", i reclamaran que l'avís s'arxivi i quedi sense efecte, ha precisat Peña, que ha descartat l'ús de cigarrets elèctrics perquè desentonen en la història, ambientada a Nova York als anys 60.

Recrear el moviment 'hippy'

Segons ha explicat el director de l'obra, Daniel Anglès, seguiran encenent cigarrets sobre l'escenari al considerar que no incompleixen la llei antitabac --fumen una barreja d'herbes utilitzades en infusions, com ara alfàbrega, maria lluïsa, fulles de noguera, clau, canyella i regalèssia--, i que és "impensable" recrear el moviment hippy sense referències als porros.

"Els companys de Hair a Los Angeles encara riuen pel que ha passat a Barcelona. A Nova York i a Londres també es riuen de nosaltres", ha lamentat Anglès, que ha assenyalat que països més estrictes en la matèria accepten que es fumi en platós i escenaris --amb comunicació prèvia a les autoritats si és tabac-- si així ho requereix el guió.

Anglès ha considerat una "broma del destí" que l'obra, que porta per lema Viu la teva llibertat, torni a suscitar polèmica als 40 anys d'una estrena que va ser trencadora pels nus i per la proclamació de l'amor lliure, i ha reiterat que el musical llança un missatge d'optimisme, no d'apologia al tabac. "És una campanya de màrqueting que no es paga amb diners", ha conclòs per la seva part el productor artístic de Hair, Joan Lluís Goas.

PUBLICAT PER
EUROPA PRESS/BARCELONA
WWW.ELPERIODICO.CAT
15 DE FEBRER DE 2011

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...