10 de setembre de 2006
El conseller d'Aguirre defensa la llibertat de Rubianes en contra del PP català
David Portabella
Totes les veus del PP van coincidir ahir a valorar el veto a Pepe Rubianes, però ho van fer amb un accent diferent. Mentre el conseller de Cultura del govern d'Esperanza Aguirre, el català Santiago Fisas, defensa que hauria de prevaler "el respecte a la llibertat d'expressió", curiosament el líder del PP català, Josep Piqué, considera que Rubianes "ha d'assumir les conseqüències dels seus propis actes".
Fisas, antic dirigent del PP català que va ser candidat a l'alcaldia de Barcelona, va contradir frontalment el discurs del seu partit i del seu referent català. "S'ha de respectar la llibertat d'expressió", va sentenciar. I va desenvolupar el seu raonament: "Però aquesta llibertat d'expressió té també uns límits i s'ha de ser conscient que amb diners públics s'ha de procurar no ofendre certs sentiments". "No és fàcil, i en el punt intermedi és on hi ha la virtut", va afegir finalment Fisas per acabar de donar la seva opinió.
En un sentit diametralment oposat es va expressar el líder del PP català, que sosté que "una cosa és la llibertat d'expressió i una altra és que en un mitjà de titularitat pública es puguin arribar a dir els disbarats que ell va dir". Davant això i a pesar que Rubianes s'ha disculpat en més d'una ocasió aclarint que es referia al sector d'Espanya ranci i antidemocràtic, Piqué manté que l'única cosa que li queda ara és "assumir les conseqüències dels seus actes".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada