14 d’octubre 2006

Girona reobre el Teatre Municipal després de 5 anys de reformes


www.elperiodico.cat
10 octubre 2006

Les obres, fidels als elements originals, han costat 7,5 milions d'euros
Vista del reformat Teatre Municipal de Girona, ahir, durant la inauguració. Foto: JOAN CASTRO SÒNIA TUBERT

GIRONA
El Teatre Municipal de Girona ha alçat el teló, després de cinc llargs anys tancat. Amb aquesta explícita referència, l'alcaldessa de la ciutat, Anna Pagans (PSC), va inaugurar ahir les obres de rehabilitació de l'equipament, que han costat 7,5 milions d'euros. A l'acte hi va assistir la ministra de Vivenda, María Antonia Trujillo, ja que el seu departament finança el 60% del projecte, d'acord amb les ajudes a la recuperació del patrimoni arquitectònic. El Ministeri de Cultura també ha col.laborat en la modernització de la part escènica.La reforma, de la qual ahir encara es duien a terme els últims retocs, ha respectat els elements originals de l'edifici, construït el 1860 segons un projecte de l'arquitecte Martí Sureda a l'antiga ubicació del graner comú de la ciutat. El disseny dels arquitectes Manel Bosch, Fernando Domínguez i Montse Nogués ha mantingut el caràcter dels elements més notables.La reconstrucció del teatre no ha oblidat la modernització dels elements tècnics i dels espais destinats al públic. L'edifici ha guanyat passadissos més amplis que donen accés a les sales i a l'escenari. I pel que fa a la maquinària escènica, s'ha renovat totalment.Ahir a la nit, el públic va ocupar una altra vegada la platea per presenciar una representació de luxe. Lluís Homar i Josep Maria Pou es van posar a les ordres d'Àlex Rigola a La nit just abans dels boscos, una producció teatral que forma part del festival Temporada Alta.