29 de desembre 2006

El Musical Més Petit resumeix 5 segles de música dramatitzada


23 de desembre de 2006

La companyia estrena al Condal el segon espectacle familiar

Els tres intèrprets de l'espectacle, dimarts, durant un assaig al Teatre Condal. Foto: SERGIO LAINZ
NÚRIA MARTORELL

BARCELONA
Tota la història de la música dramatitzada, del segle XVII al XXI, resumida en 30 cançons. La proposta de l'espectacle De l'òpera al musical és així d'ambiciosa: inclou àries, operetes, sarsueles, estàndards de jazz, òperes- rock i musicals. Un curiós pentagrama que tres cantants i un pianista, en rigorós directe, interpreten des d'avui fins al 4 de març al Teatre Condal, sempre en sessió matinal (a les dotze del migdia). Aquest és el segon muntatge que la companyia El Musical Més Petit 2 estrena després de l'èxit que va aconseguir amb el seu debut, l'any 2002, amb el marxós Molt soroll x Shakespeare, una revisió en clau adolescent que van fer de l'etern Romeu i Julieta.Daniel Anglès, el director del Musical Mes Petit i d'aquesta segona formació més jove i enfocada al públic familiar, explica que mai s'havia sentit tan tranquil abans d'una estrena: "Crec que és l'espectacle amb més prèvies de la història. Ara fa tres anys que vam començar a treballar-hi i després de 200 funcions a diferents escoles creiem que està en condicions d'arribar a Barcelona". El director explica que "es tracta d'un muntatge senzill, i és per aquest motiu que connecta tan bé". I subratlla que el recorregut i la selecció de les peces "segueix un ordre cronològic".

MONTEVERDI, EL PRIMER

El viatge comença amb Orfeu de Monteverdi. Corria l'any 1607 quan el compositor italià va aconseguir, per primera vegada a la història, unir un relat dramàtic amb una expressió melòdica continuada i arquitectura formal. És a dir, va crear la primera òpera. "Hi ha una veu en off que fa de conductor i situa cada una de les músiques", avança Anglès.Xènia Garcia, Ferran Guiu i Nadina Campàs són els encarregats de cantar les peces, amb una "posada en escena contemporània i moderna", adornada amb petites coreografies.

El repertori està format per fragments, la majoria traduïts al català, i abarca, entre altres títols, el Brindis de La Traviata (1853) de Verdi; l'Habanera-seguidilla de La verbena de la Paloma (1894), de Tomás Bretón --"cantada en castellà, perquè tot- hom l'entén"--; Naughty baby de Primrose (1924), de Gershwin; Night and day, de Gay divorce (1929), de Porter; America, de West side story (1957), de Bernstein; Lovely, d'A fun- ny thing happened... (1962), de Sondheim; All that jazz, de Chicago (1975), de Kander i Ebb, i un popurri de Don't cry for me Argentina, Memory i també Too much heaven on their minds.

Encetem temporada, comença l'espectacle!

Amb la celebració de la Festa Major de Manresa,  donem el tret de sortida a la nova temporada del Kursaal.  Us hem preparat una tardor que a...